Дніпровська міська рада

офіційний Інтернет-портал

Вівторок, Бер 28


Ви тут: Головна

Правова освіта

Децентралізація у сфері надання адміністративних послуг

У 2014 році Українці отримали 4,8 млн послуг з реєстрації. З них 1,3 млн становил ивиписки, витяги та довідки.
Для реєстрації чи отримання довідки громадяни з ночі мали займати чергу. Та й це не завжди було гарантією, що вдасться потрапити до спеціаліста саме в цей день.
Нескінченні черги та незручності створювали плодюче підґрунтя для корупційних схем. За прискорене «вирішення» питання бізнесменам в середньому доводилося платити 300 грн.
У рамках реформ забезпечено відкритий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
8 квітня запущено систему надання електронних онлайн сервісів. Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Мін′юсту в режимі онлайн.
З початку роботи через систему надання онлайн сервісів на оновленому сайті Мін’юсту було видано понад 12 тис. електронних довідок. Кількість запитів у окремі дні сягала 600.
Для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 1 квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам.
Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові.
 
 
Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна:
-      «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
-      «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних  осіб - підприємців».
 
Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:
-      органам місцевого самоврядування та держадміністраціям;
-      нотаріусам(незалежно від посвідчення нотаріальної дії);
-      акредитованим Мін’юстом банківським установам;
-      держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно).
 
Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:
-      створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;
-      запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;
-      запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;
-      заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором.
 
Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам:
-      уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень;
-      уніфікуються процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізосіб-підприємців;
-      скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу;
-      буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом;
-      створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів держвлади та інших юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо);
-      скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінзвітності;
-      забезпечено перехід на електронну форму документів;
-      створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осібпідприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
 
Буде створенонадійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації:
-      нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом;
-      дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів;
-      дієві механізми реагування у разі виявлення порушень.
 
Плата за державну реєстрацію.
У сфері державноїреєстрації речових прав на нерухоме майно:
-      плата за проведення державної реєстрації залежить від об'єкта, його розміру, а також від того, заявником є фізична чи юридична особа;
-      плата на надання інформації про зареєстровані речові права визначається Кабінетом Міністрів України.
У сферідержавноїреєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців:
-      у разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків.
Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн, тобто 75% від вартості паперового аналогу.
Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн.
Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів.
 
Законопроекти забезпечатьналежне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурірозподілу адміністративного збору:
-      адміністративний збір за державну реєстрацію державними реєстраторами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій, зараховується в повному обсязі до Державного бюджету України за місцем надання послуг;
-      у разі проведення державної реєстрації банком або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності спрямується 60% адміністративного збору, який залишатиметься у відповідного суб'єкта;
-      фінансове забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів відповідно до законодавства.
 

Міністерство юстиції України "5 простих кроків для отримання документів онлайн"

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів

14 жовтня2014 року на вимогу ЄС Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів».
Закон набув чинності 25 жовтня.
Закон передбачає внесення відомостей щодо кінцевих бенефіціарів (вигодонабувачів) підприємств до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Засновники/підписанти мали до 25 травня подати державному реєстратору спеціальну реєстраційну картку – Форму 4.
12 травня 2015 року внесено зміни до деяких законодавчих актів, серед яких замінено термін «кінцевий вигодоодержувач» на термін «кінцевий бенефіціарний власник (контролер)».У відповідності до цього закону було змінено редакцію Форми 4.
У період від жовтня до кінця квітня, коли з’явилась нова редакція, у підприємців була можливість подавати стару редакцію Форми 4. Тим, хто зробив це, здавати форму повторно не потрібно.
 
За цей час було виявлено певні недоліки закону.
1.      Закон передбачав подання відомостей, які вже є в наявності Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.
 
2.      Станом на початок 2015 року кількість зареєстрованих юридичних осіб становила понад 1 млн.
Державний реєстратор протягом робочого дня опрацьовує близько 50 пакетів документів.
Таким чином більшість юридичних осіб не зможе вчасно подати необхідні відомості, що призведе до накладання штрафів у розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
Небажання підприємців завчасно заповнити та здати Форму 4, а також вищезгадані недоліки, на початку травня призвели до формування черг у відділах реєстрації.
Громадянам доводилося з ночі займати черги. Однак і це не було гарантією потрапляння до спеціаліста в цей день – багатьом доводилося приходити до реєстраційних служб по 2-3 дні.
Одразу ж явилися спритники, які за плату від 300 до 700 грн пропонували пройти до реєстратора поза чергою.
Бізнесменам, навіть, приходили СМС повідомлення з пропозиціями здати Форму 4 «під ключ».
Проблеми, яких завдає бізнесу подання Форми 4 щодо кінцевих бенефіціарів підприємств – постійно перебувають на контролі Мін’юсту.
Мін’юстуже напрацював кілька варіантів зменшення цих черг, які вилилися в проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи».
 
Законопроект передбачає:
-         продовження на чотири місяці строків подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичними особами, які були зареєстровані до 25 листопада 2014 року.
-         звільнення від обов’язку подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) релігійних організацій, державних та комунальних підприємств, юридичних осіб, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (членами).
 
Прийняття цього закону забезпечить:
-         спрощення державної реєстрації юридичних осіб;
-         зниження корупційних ризиків;
-         забезпечення ефективного використання робочого часу державних реєстраторів та суб’єктів господарювання;
-         зменшення невдоволення серед суб’єктів господарювання – юридичних осіб та напруги у підприємницькому середовищі;
-         недопущення накладання значних штрафів на добросовісних суб’єктів господарювання. 

Прийом юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців державними реєстраторами реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції

Щодо прийому юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців державними реєстраторами реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ
Прийом юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців державними реєстраторами відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції здійснюється згідно графіку роботи протягом дня з понеділка по четвер з 09.00 до 18.00, обідня перерва з 13.00 до 13.45, та у п’ятницю з 09.00 до 16.45, обідня перерва з 13.00 до 13.45, за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Газети «Правда», 42.
Телефони для довідок: 760-44-01, 760-44-04.
У разі виникнення проблемних питань, просимо телефонувати до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області за номером (0562) 31-46-52, або (0562) 47-36-72.

Основні напрямки реформ у системі органів юстиції

В Міністерстві юстиції України наразі триває процес оптимізації, в ході якого приблизно вдвічі скорочується кількість структурних підрозділів.
Таким чином, спільно з міжнародними партнерами проведено аудит структури Мін’юсту, за результатами якого:
·                 на 20% було зменшено кількість співробітників територіальних органів юстиції;
·                 на 30% – працівників центрального апарату.
Це скорочення пов’язано з тим, що ліквідовано реєстраційну та виконавчу служби, а також прибрано дублюючі функції в системі юстиції.
Відповідну постанову Кабінетом Міністрів України прийнято 21 січня 2015 року за № 17.
30 січня поточного року наказом Міністерства юстиції України № 115/5 «Деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України» було внесено певні зміни до деяких нормативно-правових актів.
Зокрема, ці зміни стосуються перейменування головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Також, було затверджено Типову структуру головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Функції щодо діяльності Державної реєстраційної служби та Державної виконавчої служби України покладено на Міністерство юстиції, яке є правонаступником зазначених установ.
Після ліквідації Державної виконавчої та Реєстраційної служб керівники управлінь юстиції в областях отримають двох нових заступників, які відповідатимуть за напрямки Виконавчої та Реєстраційної служб.
        Для проведення процедури ліквідації утворено відповідні комісії.
        Головою комісії з ліквідації Державної реєстраційної служби призначено заступника Голови зазначеної Служби Усенка Романа Анатолійовича, Головою комісії з ліквідації Державної виконавчої служби - заступника Голови зазначеної Служби Коцюбинського Павла Станіславовича.

Стосовно Реєстраційної та Державної виконавчої служб
 планується багато нововведень.

          Зокрема, буде запроваджено інститут  винагороди для державних реєстраторів та оновлення цього інституту для державних виконавців. У державних виконавців такий інститут вже існував. Зазначені зміни плануються вже з березня 2015 року. Відповідні проекти рішень Уряду вже підготовлені.
         Аналогічна ситуація з системою реєстраційних служб, які увійдуть в систему органів юстиції. Так само парламент прийняв ініціативу Мін’юсту  щодо введення системи винагороди реєстраторів за надання публічних послуг. Зараз відповідні проекти актів Уряду готуються.
         При цьому, в реєстраційній сфері буде запроваджено збільшення оплати і диференційованої винагороди реєстраторам, які надають якісні послуги та приносять більше коштів до держбюджету. Іншим напрямом реформування цієї сфери протягом 2015 року стане передача частини функцій реєстраційної служби місцевим органам влади.
         В рамках реформи реєстраційної системи, запроваджується  нова система контролю якості та відкриття гарячої лінії, куди громадяни могли б звернутися зі скаргами. Крім того, буде запроваджено нову систему оскарження. Громадянам більше не треба буде йти до судів, оскільки вони зможуть оскаржити дії реєстратора безпосередньо в реєстраційній системі.

Нова кадрова політика Міністерства юстиції України.

Нова кадрова політика полягає у тому, що усі співробітники мають пройти перевірку. Перевірка ефективності роботи керівників системи юстиції буде проводитися за минулий рік. Всі, хто не пройде конкурсний відбір, потраплять у кадровий резерв.
Для забезпечення прозорості та відкритості процесу добору нового персоналу залучено провідні рекрутингові компанії зі світовим ім’ям.
Процес відбору кандидатів на відкриті вакансії складається з кількох частин. Кандидатам треба підготувати мотиваційний лист і есе, а також пройти тестування. Тести складаються з 2 частин. Перша – оцінка професійних знань. Друга – тестування управлінських та лідерських якостей, які необхідні керівникам для забезпечення прозорого управління тими системами, які їм віддають в руки.
6 лютого поточного року вже проведено перше тестування керівників обласних управлінь юстиції, за принципами, які існують в приватному секторі.
 Це перевірка професійних та лідерських якостей, а також вмотивованість. За підсумками кадрового тестування та співбесід із 85 керівників органів юстиції вищої ланки 47 вимушені покинути свої посади.
10 лютого Міністерством юстиції оголошено відкритий конкурс на зайняття вакантних посад у територіальних органах юстиції.
Нині вакантними є:
·                 11 посад керівників територіальних органів юстиції;
·                 в 17 областях немає заступників керівників, які будуть керувати напрямок виконання рішення судів;
·                 в 14 областях немає заступників, які керують напрямок роботи у сфері реєстрації.
Відкритий конкурс на зайняття вакантних посад в областях проходитиме впродовж 30 днів, починаючи з 10 лютого.
Взяти участь у відборі можуть усі, хто має юридичну освіту та досвід роботи за спеціальністю. Усі інші обмеження і застереження, що існували досі, як то необхідність мати досвід роботи держслужбовцем, ліквідовано.
Єдиними формальними вимогами до кандидатів є п’ять років стажу у сфері права та вища юридична освіта.
 Документи на конкурс приймаються он-лайн або в офісі Мін’юсту на вул. Городецького, 13, де працюватиме кадровий центр. Після проходження тестування відбуватиметься співбесіда із кадровою комісією, в рамках якої кандидат повинен буде окреслити своє бачення реформ на тому напрямку, який він планує очолити.
Також, напередодні Міністерство юстиції України оголосило конкурс на заміщення посади заступника міністра з питань європейської інтеграції.
Процес добору нових кадрів триватиме близько півроку і буде максимально публічним та прозорим. Відбором займатиметься незалежна Кадрова комісія, яка складатиметься з представників міжнародних та громадських організацій. Очолюватиме її заступник Міністра юстиції Гія Гецадзе.

При Мін’юсті буде створений Моніторинговий центр.

До роботи в цій структурі долучаться фахівці міжнародної програми (USAID) та представники громадських антикорупційних організацій. Протягом реорганізації, яка триватиме близько 4-5 місяців, Центр надаватиме оцінку якості надання послуг органами юстиції через прозору систему - опитування громадян. При виході з органів юстиції працюватимуть мобільні групи, які будуть оцінювати якість роботи відповідних територіальних органів юстиції. Ця оцінка буде врахована при оцінюванні роботи органів юстиції.

Реформою також передбачається значне посилення
 санкцій відносно фактів корупції в органах юстиції.

Системні прояви корупції в конкретних управліннях матимуть наслідком повну зміну їх керівництва.
         Якщо факти корупції матимуть системний характер по конкретному управлінню юстиції, більше трьох фактів, тоді  буде повністю змінюватися склад цього управління юстиції через конкурси і набір нових людей, які готові працювати чесно.
 

Начальник
Головного територіального управління
юстиції у Дніпропетровській області                                                                                                  Маньковський Л.К.

Оголошення про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги у Дніпропетровській області

Оголошення
про проведення конкурсу з відбору адвокатів,
які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги у Дніпропетровській області
 

На виконання наказу Міністерства юстиції України від 06 лютого 2015 року № 44/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги», Головне управління юстиції у Дніпропетровській області повідомляє про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, у Дніпропетровській області.
Претенденти, які пройшли конкурсний відбір, залучатимуться до надання безоплатної вторинної правової допомоги на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2012 № 8.
Відповідно до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1362 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10.10.2012 № 915), претенденти, які виявили намір взяти участь у конкурсі, повинні відповідати таким вимогам щодо їх професійного рівня:
наявність свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю;
знання нормативно-правових актів у сфері захисту прав людини;
знання норм процесуального та матеріального права;
знання та дотримання правил адвокатської етики;
вміння складати процесуальні заяви, скарги та інші документи правового характеру;
вміння працювати з правовими базами даних;
володіння державною мовою (володіння англійською мовою та/або мовами національних меншин, які на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці становлять значну частку населення, є перевагою);
досвід роботи (є перевагою).
Для участі у конкурсі необхідно особисто подати за встановленою Міністерством юстиції формою заяву разом з такими документами:
1. копіями паспорта громадянина України, облікової картки платника податків, свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, трудової книжки, документів про освіту;
2. біографічною довідкою та анкетою за встановленою Міністерством юстиції формою, а також мотиваційним листом (до 500 слів), у довільній формі за підписом претендента.
Увага! Зразки заяви, біографічної довідки та анкети розміщено на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомогиhttp://legalaid.gov.ua/ua/konkurs-advokativ/somyi-konkurs
Заяви та документи, необхідні для участі у конкурсі, приймаються до 16 березня 2015 року Головним управлінням юстиції у Дніпропетровській області та управліннями юстиції:
 
 
 
Заяви та документи, необхідні для участі у конкурсі, приймаються до 16 березня 2015 року Головним управлінням юстиції у Дніпропетровській області та управліннями юстиції:
Адміністративно-територіальна одиниця (місто та/або район) Адреса для подання документів Особи, що здійснюють зв'язок з претендентами, їх номери телефонів та адреси електронної пошти для довідок
1 м. Дніпропетровськ  
49027, м. Дніпропетровськ,
пр. К. Маркса, 21-А
Головне управління юстиції у Дніпропетровській області
 
 
 
Начальник
відділу правової роботи, правової освіти та кодифікації,
секретар конкурсної комісії
Мамедова Арзу Парвізівна
тел.:  (056) 46-43-53
моб.: 097-283-92-37
ел. пошта:pravova.osvita307@ukr.net
    49004, м. Дніпропетровськ,
вул. Комсомольська, 56
Дніпропетровське міське управління юстиції
Головний спеціаліст
Пивовар Анна Валеріївна
тел.: (056) 371-15-87
моб.: 099-047 -27-17
ел. пошта:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
 
Головний спеціаліст
Гусаренко Тетяна Валеріївна
тел.: (056) 371-15-87
моб.: 066 984 93 43
ел. пошта:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
 
Провідний спеціаліст
Сурженко Катерина Олегівна
тел.: (056) 371-15-80
моб.: 067-566 -04-66
ел. пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
             
Конкурс проводиться у три етапи:
- перший етап – розгляд документів, поданих претендентами: 25 березня 2015 року за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 21-А (будівля Головного управління юстиції у Дніпропетровській області);
- другий етап – письмове тестування претендентів: 28 березня 2015 року з 11 год. до 13 год. 30 хв. за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Гагаріна, 26, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ  (початок реєстрації – о 10:00);
- третій етап – співбесіди з претендентами: 07-08 квітня 2015 року за адресою:  м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 21-А (будівля Головного управління юстиції у Дніпропетровській області).
 Точний день та час співбесіди кожного претендента буде окремо повідомлено під час реєстрації для проходження письмового тестування.
 

Сторінка 3 з 7