Дніпровська міська рада

офіційний Інтернет-портал

Вівторок, Бер 28


Ви тут: Головна

Правова освіта

Оголошення для юридичних осіб: щодо подання даних бенефіціарного власника до 25.09.2015!

Головне територіальне управління юстиції у Дніпропетровській області інформує!
 
Юридичні особи, зареєстровані до 25.11.2014, для уникнення штрафних санкцій зобов’язані подати державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) їх засновника, якщо засновник – юридична особа, в термін
до 25 вересня 2015 року!

Щодо необхідності подачі відомостей про свого кінцевого бенефіціарного власника

Щодо необхідності подачі відомостей про свого кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) їх учасника (засновника), якщо учасник (засновник) – юридична особа, або про відсутність такого кінцевого бенефіціарного власника (контролера)
 
25 вересня 2015 року спливає строк подачі юридичними особами, зареєстрованими до25 листопада 2014, відомостей про свого кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) їх учасника (засновника), якщо учасник  (засновник) – юридична особа, або про відсутність такого кінцевого бенефіціарного власника (контролера).
 
З метою спрощення процедури реалізації норм вищезазначеного Закону Міністерством юстиції прийнято ряд наказів, а саме:
Наказ Міністерства юстиції України від 17 червня 2015 року  № 992/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 14 жовтня 2011 року № 3178/5», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 червня 2015 року за № 725/27170, яким:
викладено в новій редакції форми реєстраційних карток 1, 2, 4, 8, 16, відповідно до яких надається можливість:
подавати відомості про відсутність у юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її учасника (засновника), якщо учасник (засновник) – юридична особа (форми 1, 2, 4 та 16);
не заповнювати і не подавати окремі сторінки реєстраційної картки форми 4, у яких відсутні поля, що необхідно заповнити для внесення відповідних змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (форма 4);
друкувати реєстраційну картку форми 4 на одному або на двох боках аркуша(форма 4).
Варто зазначити, що відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» документи, які подаються державному реєстратору (в тому числі реєстраційна картка) можуть надсилатися державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці повинна бути нотаріально засвідчена.
Наказ Міністерства юстиції України від 22 липня 2015 року   № 1281/5 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства юстиції України щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 липня  2015 року за № 881/27326.
Нововведенням вищезазначеного наказу стало запровадження у територіальних органах Міністерства юстиції України пілотного проекту «Попередній розгляд документів» – який полягає у попередньому розгляді державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи документів в електронній формі, необхідних для проведення реєстраційних дій щодо внесення (для юридичних осіб, зареєстрованих до дати набрання чинності Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів») та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа;
 зміни власника істотної участі засновника юридичної особи, якщо засновник – юридична особа.
 Особливість та важливість вищезазначеного пілотного проекту полягає у позачерговому прийнятті таких документів у паперовій формі за місцем, у дату та час, зазначені у повідомленні про результати попереднього розгляду документів.
 
Крім того, Головним територіальним управлінням юстиції у Дніпропетровській області спільно з Дніпропетровською обласною державною адміністрацією та волонтерською командою iGov, запроваджується пілотний проект, який передбачає подання в електронній формі через портал державних послуг «iGov.org.ua» документів державному реєстратору, необхідних для проведення реєстраційних дій щодо внесення та зміни відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник – юридична особа.
 
Слід звернути увагу, що частиною п’ятою статті 16611 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за неподання юридичною особою державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, передбачена відповідальність у вигляді накладення на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), штрафу від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100-8500 грн).
Контроль за поданням юридичними особами державному реєстратору  інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера), здійснюється Державною службою фінансового моніторингу України.
 
 

Начальник
Головного територіального управління
юстиції у Дніпропетровській області
Л.К. Маньковський

Місцеві вибори наближаються

25 жовтня  2015 року на Україну очікують місцеві вибори. Місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Право голосу на виборах мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, належать до відповідної об’єднаної сільської, селищної, міської територіальної громади та проживають на території населеного пункту (села або селища), де за рішенням об’єднаної сільської, селищної, міської територіальної громади проводяться такі вибори.
       Документом, який посвідчує особу, підтверджує громадянство та засвідчує місце проживання виборця на місцевих виборах, є: 
1) паспорт громадянина України;
2) тимчасове посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України).
Належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначається його зареєстрованим місцем проживання. Місцеві вибори є рівними. Громадяни України беруть участь у відповідних місцевих виборах на рівних засадах.  Кожен виборець на відповідних місцевих виборах має один голос.
Виборець на відповідних місцевих виборах може використати свій голос тільки на одній виборчій дільниці, на якій він включений до списку виборці. Участь громадян України у місцевих виборах є добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи не участі у місцевих виборах.
Виборець, який на день виборів перебуває за межами населеного пункту, в якому він проживає, участі у місцевих виборах не бере, крім випадків,коли виборець включений до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці.
Виборцю, який внесений до списку виборців на виборчій дільниці, але за віком, у зв’язку з інвалідністю чи за станом здоров’я не здатний пересуватися самостійно, дільнична виборча комісія надає можливість голосувати за місцем перебування (проживання) цього виборця.
Кожний виборець може звернутися безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців  про уточнення персональних даних, також щодо  наявності або відсутності відмітки про постійну нездатність виборця самостійнопересуватися.
Служба розпорядника Державного реєстру виборців Центральної виборчої комісії на офіційному Веб - сайті «Державний реєстр виборців» створила програмний ресурс «Особистий кабінет виборця», де кожен виборець може перевірити свої персональні дані не виходячи з власної оселі, за умови наявності доступу до глобальної інформаційної мережі Інтернет.
Що стосується «Місцевих виборів 2015 року», метою законопроекту є запровадження комплексного та ефективного правового регулювання порядку організації і проведення місцевих виборів відповідно до вимог Конституції України, з урахуванням рекомендацій міжнародних інституцій, використанням практичного досвіду проведення минулих виборчих кампаній". А також звернули увагу на те, що реалізація Законопроекту в разі його прийняття не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України. Як завжди написано не погано, але на скільки дана мета буде досягнута в житті та скільки коштів буде затрачено,  зможемо говорити лише після проведення довгоочікуваних виборів
Отже, що нового несе зазначений законопроект і яким чином будуть  відбуватися осінні вибори ?
Так, з самого початку ми зустрічаємо новели в статті 2, яка передбачає, що місцеві вибори будуть проходити за такими виборчими системами:
1) депутатів сільських, селищних рад – зберігається чинна на сьогодні мажоритарна система відносної більшості в одномандатному виборчому окрузі;
2) депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад – за пропорційною виборчою системою з преференціями (вибори в багатомандатному виборчому окрузі, що співпадає з територією Автономної Республіки Крим, відповідної області, району, міста, району в місті, за виборчими списками місцевих організацій партій (блоків) з одночасним висуванням кандидатів в територіальних округах, на які поділяється багатомандатний округ);
3) міських голів (міст, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) – за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі.
4) сільських, селищних, міських (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голів, сільських старост – за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі.
Далі, є не мало цікавою стаття 10 даного законопроекту, яка визначає, що право висування кандидатів належить громадянам України, які мають право голосу, яке вони реалізують через республіканські в Автономній Республіці Крим, обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій (далі - місцеві організації партій), блоки місцевих організацій партій або шляхом самовисування відповідно до цього Закону. Місцева організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах, якщо ця організація зареєстрована у встановленому законом порядку. Блок місцевих організацій партій може висувати кандидатів на місцевих виборах, якщо він утворений відповідно до цього Закону та якщо місцеві організації партій, які ввійшли до його складу, зареєстровані у встановленому законом порядку.
Не мало привабливою є стаття 16 цього ж законопроекту, яка встановлює загальний склад Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад
Так, загальна кількість депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим визначається Конституцією Автономної Республіки Крим.
А загальний склад сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради визначається відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті 16 цього Законопроекту в залежності від кількості виборців, які належать до територіальних громад села, селища, міста, проживають на території району в місті, району, області.
Отже, загальна кількість депутатів місцевої ради становить при чисельності виборців: 1) до 1 тисячі виборців - 16 депутатів; 2) від 1 тисячі до 3 тисяч виборців - 20 депутатів; 3) від 3 тисяч до 5 тисяч виборців - 30 депутатів; 4) від 5 тисяч до 20 тисяч виборців - 36 депутатів; 5) від 20 тисяч до 50 тисяч виборців - 46 депутатів; 6) від 50 тисяч до 100 тисяч виборців - 50 депутатів; 7) від 100 тисяч до 250 тисяч виборців - 60 депутатів; 8) від 250 тисяч до 500 тисяч виборців - 76 депутатів; 9) від 500 тисяч до 1 мільйона виборців - 90 депутатів; 10) від 1 мільйона до 2 мільйонів виборців - 110 депутатів; 11) понад 2 мільйони виборців - 120 депутатів.
Визначається, що загальна кількість територіальних виборчих округів, які утворюються на території багатомандатного виборчого округу, дорівнює загальному складу відповідно Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної в місті ради, що визначається відповідно до частин третьої, четвертої статті 16 цього Закону та частини першої цієї статті.
Назви місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією в багатомандатному виборчому окрузі, розміщуються у виборчому бюлетені в порядку черговості, визначеної шляхом жеребкування.
Кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі, обчислюється шляхом ділення сумарної кількості голосів виборців, поданих за місцеві організації партій, що отримали п’ять і більше відсотків голосів виборців у відношенні до сумарної кількості голосів виборців, поданих за місцеві організації партій.
Кандидати в депутати, включені до виборчого списку від місцевої організації партії, за яку подали свої голоси виборці у кількості, меншій, ніж виборча квота, права на участь у розподілі депутатських мандатів у відповідному багатомандатному виборчому окрузі не мають.
Результатом виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі є визначення в порядку черговості кандидатів у депутати від місцевих організацій партій осіб, обраних депутатами від місцевих організацій партій в кількості депутатських мандатів, отриманих місцевими організаціями партій.
Черговість кандидатів у депутати у виборчому списку від місцевої організації партії, яка відповідно до частини третьої цієї статті має право на участь у розподілі депутатських мандатів у цьому окрузі, визначається рішенням виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальної виборчої комісії на підставі протоколів про підсумки голосування в територіальному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів шляхом формування та затвердження виборчого списку місцевої організації партії.
У зазначеному виборчому списку місцевої організації партії кандидати у депутати (крім кандидаті у депутати, які не закріплені за територіальними виборчими округами) розташовуються в порядку зменшення відсотку голосів виборців, поданих за відповідну місцеву організацію партію у територіальних виборчих округах, за якими були закріплені кандидати, від загальної кількості голосів виборців, поданих за всі місцеві організації партій у відповідних територіальних виборчих округах. У разі, якщо отримані відсотки є рівними у кількох кандидатів у депутати, вони розміщуються у виборчому списку в порядку зменшення кількості голосів виборців поданих за місцеву партійну організацію.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює результати місцевих виборів шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації.
У разі коли депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії. Якщо черговість для отримання депутатського мандата вичерпана, депутатський мандат залишається вакантним до проведення чергових або позачергових виборів.
 
 
Заступник начальника управління –начальник відділу з правових питань Дніпропетровського міського управління юстиції  Л.П. Ільїна

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ!

Дніпропетровське міське управління юстиції інформує! До уваги юридичних осіб!

Нагадуємо, що відповідно до вимог Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів" № 1701-VII від 14.10.2014 (зі змінами) (далі - Закон), юридичні особи, зареєстровані до 25.11.2014, зобов'язані подати державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості про кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) їх засновника, якщо засновник - юридична особа, в термін до 25 вересня 2015 року.

Більше статтей...

Сторінка 1 з 7