Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення міської ради 29.02.2012 № 8/21 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна»
1. Вид та назва регуляторного акта.
Рішення міської ради від 29.02.2012 № 8/21 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна».
2. Виконавець заходів з відстеження.
Повторне відстеження результативності рішення міської ради від 29.02.2012 № 8/21 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна» виконано департаментом корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради.
3.Цілі прийняття рішення.
Основними цілями прийняття регуляторного акта є:
- нормативне регулювання та удосконалення Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна, застосування орендних ставок за використання комунального нерухомого майнавідповідно до вимог чинного законодавства України;
- підвищення ефективності використання нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста;
- збільшення надходжень до міського бюджету від оренди комунального нерухомого майна та врегулювання питань, пов’язаних з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. Дніпропетровська та майнових відносини між орендодавцем та орендарями.
Рішення міської ради прийнято для здійснення регулювання на місцевому рівні відносин, які виникають у разі передачі воренду об'єктів нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста; підвищення прозорості і відкритості процедури Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна, застосування орендних ставок за використання комунального нерухомого майна; збереження комунального нерухомого майна та його ефективного використання; поповнення міського бюджету.
4.Строк виконання відстеження.
З 01.03.2013 по 12.04.2013.
5.Тип відстеження.
Повторне.
6.Методи одержання результатів відстеження, способи одержання даних.
Методи одержання результатів відстеження – економічний метод.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалось результативність, а також способи одержання даних:
- звітні дані департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради та фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради.
Відстеження результативності нормативно-правового акта здійснено шляхом проведення відповідного аналізу надходжень до міського бюджету на підставі статистичних даних та відстеження динаміки надходжень за надане в оренду нерухоме майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста; відстежень змін в чинному законодавстві; кількості об’єктів, переданих в оренду.
7. Якісні значення показників результативності регуляторного акта.
Якісними показниками результативності впровадження цього регуляторного акта є:
- затвердження більш вдосконалої Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна;
- запровадження економічно обгрунтованого розрахунку орендної плати за використання комунального нерухомого майна, відповідно до вимог чинного законодавства;
- здійснення чіткого контролю за цільовим використанням об’єктів, переданих в оренду (правильність визначення орендних ставок, зобов’язання щодо поліпшень тощо);
- зростання надходжень коштів до міського бюджету та забезпечення контролю цих надходжень;
- здійснення належного централізованого контролю за своєчасним справлянням орендної плати та належного обліку передачі нерухомого майна (нежитлові приміщення, будівлі, споруди) в оренду;
- упорядкування процесу передачі в оренду нерухомого майна, встановлення контролю за його збереженням та ефективним використанням вільних площ;
- створення більш сприятливих умов для потенційних орендарів вільних приміщень, що належать до комунальної власності.
8. Кількісні значення показників результативності регуляторного акта.
Кількісними показниками результативності впровадження цього регуляторного акта є:
- збільшення кількості орендарів об’єктів нерухомого майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста та збільшення кількості укладених договорів оренди - станом на 12.04.2013департамент корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради є орендодавцем по 1616 діючимдоговорам оренди комунального нерухомого майна;
- збільшення надходження коштів до міського бюджету, про що свідчить проведений аналіз надходжень коштів до міського бюджету від оренди за попередні роки:
Надходження орендної плати до міського бюджету за оренду комунального нерухомого майна та цілісних майнових комплексів у 2012 році – 12841,5 тис.грн. та у зрівнянні з 2007 роком збільшилося на 70,8 %.
Надходження орендної плати до міського бюджету за оренду комунального нерухомого майна та цілісних майнових комплексів станом на 12.04.2013 – 3801,7 тис.грн.
Досягнуті показники свідчать про ефективність від впровадження прийнятого регуляторного акта.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття регуляторного акта - рішення міської ради від 29.02.2012 № 8/21 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна» несе позитивний результат.
Повторне відстеження результативності рішення міської ради від 29.02.2012 № 8/21 «Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна» показує, що за результатами прийняття вказаного рішення отримано певні позитивні соціально-економічні наслідки та забезпечено ефективність і збалансованість у сфері врегулювання правовідносин за використання комунального нерухомого майна.
Застосування існуючої Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна, орендних ставок за використання комунального нерухомого майна слід вважати доцільним та економічно обґрунтованим. Методика розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального нерухомого майна відповідає вимогам діючого законодавства України.
Періодичне відстеження планується здійснювати один раз на три роки з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Перший заступник міського голови В.А. Мелещик