Перейти в кабінетКабінет мешканця
Дніпра
Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проектупро затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра

Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проектупро затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра

Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта – проекту
рішення Дніпропетровської міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб

 

Розробник – фінансово-економічний департамент Дніпропетровської міської ради
 
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
 
         Нині чинним рішенням Дніпропетровської міської ради від 28.12.2011 № 4/19 «Про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб» затверджена мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб в залежності від функціонального використання і місцезнаходження об’єкта оренди, а також – перелік вулиць, площ та інших найменувань м. Дніпропетровська по поясах.
Розрахунки мінімальної вартості місячної оренди 1 кв.  метра  загальної  площі нерухомого майна до зазначеного рішення здійснені по формулі, рекомендованої для застосування  органам  місцевого самоврядування відповідно до Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1253, на основі прогнозного середньорічного показника опосередкованої вартості спорудження житла  по Дніпропетровській області на 2012 рік (4 594 грн. за 1 кв.м  загальної площі квартир будинку з урахуванням ПДВ).
На 2013 рік Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарстваУкраїни затверджено та рекомендовано до застосування по Дніпропетровській області новий прогнозний показник опосередкованої вартості спорудження житла у розрахунку на один квадратний метр, що на 9,4 % перевищує попередній(5 024 грн. за 1 кв.м  загальної площі квартир будинку з урахуванням ПДВ)(наказ від 27.08.2012  № 434).
Це потребує здійснення нових розрахунків та встановлення з 01.01.2013 нової мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб.
У зв’язку з цим постає необхідність визначення органом місцевого самоврядування нової мінімальної вартості місячної оренди 1 кв.  метра загальної  площі нерухомого майна шляхом прийняття нового рішення міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб.
 
2. Визначення цілей державного регулювання

         Метою розробки та впровадження рішення Дніпропетровської міської ради є приведення діючого нормативно-правового акта міської ради у відповідність до ситуації, що склалася у ціновій політиці на ринку нерухомості на теперішній час.
Крім того, цілями нового рішення є врегулювання відносин між орендарями, орендодавцями та Державною податковою службою України в частині нарахування (сплати) податку на доходи фізичних осіб від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) та збільшення бюджетних надходжень та кількості платників зазначеного податку.
 
3. Описання механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідних заходів
 
         Керуючись Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1253, враховуючи зміну прогнозного середньорічного показника опосередкованої вартості спорудження житла  по Дніпропетровській області, фінансово-економічним департаментом Дніпропетровської міської ради розрахована нова мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осібв залежності від функціонального використання та місцезнаходження об’єкта оренди. Величина цього показника погоджена членами робочої групи для визначення мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, створеної розпорядженням міського голови.
Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, полягає у наступному. Здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди, що визначається, виходячи з оновленої мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра.
Доходи фізичних осіб, отримані ними у вигляді орендної плати від надання в оренду нерухомості, оподатковуються податковим агентом під час їх виплати за їх рахунок. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 Податкового кодексу України.
        
4. Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей
 

Під час підготовки проекту рішення Дніпропетровської міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб розглянуто такі альтернативні способи досягнення цілей регуляторного акта.
Першим альтернативним способом є залишення існуючої на даний момент ситуації без внесення змін.       
При цьому, при визначенні об’єкта оподаткування податком на доходи фізичних осіб враховувалася б мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, встановлена рішенням Дніпропетровської міської ради від 28.12.2011 № 4/19. Однак, у зв’язку зі зростанням прогнозного середньорічного показника опосередкованої вартості спорудження житла  по Дніпропетровській області на 2013 рік, діюча мінімальна вартість не відповідала б сьогоднішній кон’юнктурі ринку. Це негативно б вплинуло на рівень бюджетних надходжень від податку на доходи фізичних осіб. Тому, така альтернатива є неприйнятною.
Другим альтернативним способом досягнення цілей державного регулювання є прийняття нового рішення Дніпропетровської міської радипро затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб. Це дасть змогу привести діючий нормативно-правовий акт міської ради у відповідність до ситуації, що склалася у ціновій політиці на ринку нерухомості на теперішній час та врегулювати відносини між орендарями, орендодавцями та Державною податковою службою України в частині нарахування (сплати) податку на доходи фізичних осіб від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) та збільшення бюджетних надходжень та кількості платників зазначеного податку.
Інших альтернатив немає. Отже, досягнення мети регуляторного акта іншими засобами, окрім цього, не уявляється можливим.
 
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
 
Досягнення цілей, поставлених проектом рішення Дніпропетровської міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, можливе у повному обсязі. Вплив зовнішніх факторів, які можуть вплинути на ступінь досягнення цілей регуляторного акта, незначний.
                 
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Таблиця вигод – витрат
 

Вигоди Витрати
Сфера інтересів держави, міста
1. Збільшення бюджетних надходжень.
 
 
 Бюджетні витрати відсутні
Сфера інтересів суб’єктів господарювання
Врегулювання відносин між орендарями, орендодавцями та Державною податковою службою України в частині нарахування (сплати) податкуна доходи фізичних осіб 1. Зростання сум орендних платежів орендарів.
2. Зростання величини платежів податку на доходи фізичних осіб – підприємців – орендарів
Сфера інтересів громадян, мешканців міста
Врегулювання відносин між орендарями, орендодавцями та Державною податковою службою України в частині нарахування (сплати) податкуна доходи фізичних осіб Витрати відсутні

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

 
Термін дії запропонованого регуляторного акта складає один рік. У разі зміни середньорічних показників опосередкованої вартості спорудження житла вищезазначена мінімальна вартість місячної оренди буде переглядатися та прийматимуться нові рішення Дніпропетровської міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб.
 
8. Визначення показників результативності акта

Оцінка ефективності та результативності рішення Дніпропетровської міської ради про затвердження мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра  загальної площі нерухомого майна фізичних осіб у разі його прийняття проводитиметься за такими статистичними показниками:
- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;
- кількість платників податку на доходи фізичних осіб від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).
 
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності цього нормативно-правового акта за визначеними вище показниками буде здійснено у терміни, встановленими законодавством.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних аспектів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, їх буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.
Проект регуляторного акта публікується у газеті „Наше місто”, а також в електронному вигляді на сайті Дніпропетровської міської ради  http://bc.dniprorada.gov.ua/.
 

 
 
 
Директор
фінансово-економічного департаменту
Дніпропетровської міської ради                                                                                                           І.П. Дробітько