Дніпровська міська рада

офіційний Інтернет-портал

Четвер, Січ 19


Ви тут: Новини Новини районів міста 15.12.2016 Повідомляє ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська

15.12.2016 Повідомляє ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська

Повідомляє ДПІ у Красногвардійському районі
м. Дніпропетровська

За 11 місяців 2016 року платники податків Красногвардійського району м.Дніпропетровська сплатили до бюджету 703298 тис.гривень
Протягом січня – листопада 2016 року платники перерахували до Зведеного бюджету Красногвардійського району м.Дніпропетровська 703298 тис.грн. податків та зборів, що на 99999,5 тис.грн. або на 116,47% більше запланованого. Приріст надходжень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року склав 288398,1 тис.грн.
Окремо, до Державного бюджету України спрямовано 338170,6 тис.грн.  У розрізі основних податків надходження до державної скарбниці склали по:
- податку на додану вартість – 176404,6 тис.грн.; - податку на доходи фізичних осіб  - 68104,9 тис.грн.; - податку на прибуток – 68907 тис.грн.; - військовому збору – 21552,8 тис.грн..
До Місцевого бюджету надійшло365127,4 тис.грн. За переліком основних бюджетоформуючих  податків надходження склали по:
- податку на доходи фізичних осіб  – 204314,8 тис.грн.; - єдиному податку (разом з юридичних і фізичних осіб) – 56672,7 тис.грн.; - платі за землю – 58199,9 тис.грн.; - податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 8055,8 тис.грн.
Плануєш працювати в 2017 році на спрощеній системі – подай заяву до 17 грудня 2016 року
ДПІ у Красногвардійського районі м.Дніпропетровськанагадує, що суб’єкт господарювання може перейти на спрощену систему оподаткування з загальної, подав відповідну заяву до контролюючого органу за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, для переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2017 року останнім днем для подачі заяви є 16 грудня 2016 року. Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, платником податків дотримано вимоги, встановлені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.
Також повідомляємо, що для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає заяву.

З0 грудня – останній день сплати авансового внеску з податку на прибуток. Переплата враховується автоматично

ДПІ у Красногвардійського районі м.Дніпропетровськанагадує, що 30 грудня 2016 року – останній день сплати авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.
При цьому, Державна фіскальна служба України у листі від 30.11.2016 р. № 25825/6/99-95-42-01-15  роз’яснила, що перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали  2016 р., здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.
З огляду на це, платник податку має право врахувати переплату з цього податку у сплату авансового внеску в межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).
Захист прав людини та правозахисна діяльність у сфері податкових відносин
Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина.
Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.
Враховуючи те, що податкове законодавство України є одним із самих складних в правовій системі в якому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, зрозумілість трактування норм та положень є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування.
Ефективність захисту прав платників податків визначається ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист прав платників податків. Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Частиною 5 ст.41 передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.
Крім того, ст. 56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин.
Стаття 17 Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.
Податковий кодекс України (далі - ПК) деталізує права людини та механізм їх захисту, у тому числі учасників АТО, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб, зокрема:
- право безоплатно отримувати у контролюючих органах інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, які регулюють діяльність органів ДФС (ст. 52 ПК);
«З метою реалізації та захисту власних прав платники податків, громадяни, а також учасники антитерористичної операції мають право звертатися до інспекцій з метою отримання податкового роз’яснення згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», -. розповів начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Посадовець підкреслив, що платник податку, як власник своїх грошових коштів має законне право захищати приватну власність, якщо контролюючий орган претендує на більшу суму ніж та, що, з погляду платника, передбачена для сплати податку. Тобто, поряд з обов’язком сплачувати податки, фізичні й юридичні особи наділені певними правами, що дозволяє вести цивілізований діалог з посадовими особами органів Державної фіскальної служби України.
«До таких прав слід віднести право оскаржувати у разі незгоди рішення фіскальних органів щодо донарахування податкових зобов’язань, застосування фінансових санкцій і накладення адміністративних стягнень; відшкодовувати з бюджету грошові кошти, списані органом Державної фіскальної служби у безспірному порядку з порушенням вимог законодавства; отримувати консультації з питань оподаткування; безоплатно отримувати в контролюючих органах інформацію про податки і збори і нормативно-правові акти, тощо», - зазначив Олег Басан.
На Дніпропетровщині плата за землю поповнила місцеві бюджети більш як на три мільярда гривень
Впродовж одинадцяти місяців 2016 року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 3 млрд. 092 млн. гривень. Це на 1 млрд. 025 млн. гривень, або майже на 50% більше, ніж за січень – листопад 2015 року.
При цьому 2 млрд. 813 млн. гривень сплачено юридичними особами і 279 млн. гривень – фізичними особами. Фактичні показники місяців минулого року перевищено юридичними особами на 920,2 млн. гривень, фізичними особами – на 104,7 млн. гривень.
Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО
Органи місцевого самоврядування, зокрема, відповідно до п.284.1 ст.284 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях.
Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12 зазначеного Кодексу).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 цього Кодексу. Так, відповідно до п.п.281.1.4 п.281.1 цієї статті від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 Кодексу).
Отже, якщо у фізичної особи є посвідчення, яке підпадає під дію п.п.281.1.4 п.281.1 ст.281 Кодексу з урахуванням п.281.2 цієї статті, така фізична особа звільняється від сплати земельного податку. 
До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність за готівку
ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звертає увагу, що ДФС України на головній сторінці офіційного веб-порталу повідомила, що останнім часом почастішали випадки порушення суб’єктами господарювання дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.
Відповідно до п.2.6 Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки  (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
 Тобто, щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).
За несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів, відповідно до ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
За яких умов податкові вимоги та податкові повідомлення-рішення вважаються відкликаними?
ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська повідомляє.
Згідно зі статтею 60 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПКУ) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо:
- сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення (податкова вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі);
- контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов’язання або податкову вимогу (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги);
- контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов’язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу);
- рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними у день набрання законної сили відповідним рішенням суду);
- рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов’язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов’язання або податкового боргу).
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 134.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.uaу розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Відшкодування витрат на проживання відрядженому працівнику у випадку найму ліжко-місця
ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 28.11.2016 №25705/6/99-99-13-02- 03-15(далі – лист ДФС №25705) щодо відшкодування витрат на проживання відрядженому працівнику у випадку найму ліжко-місця повідомила наступне.
Згідно зі ст.121 Кодексу законів про працю України працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв’язку зі службовими відрядженнями.
Відповідно до п.п.165.1.11 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п.170.9 ст.170 ПКУ.
Підпунктом «а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ визначено, що не є доходом платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
Зазначені у п.п.«а» п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170 ПКУ витрати не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді, зокрема рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання.
Основним документом, який регулює відрядження працівників органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, є Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 №59 (далі – Інструкція №59).
Відповідно до п.5 розділу II Інструкції №59, підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №98 (далі – Постанова №98), витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.
Наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 №19 затверджено Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг (далі – Правила).
Згідно з термінологією, наведеною у пункті 1.3 розділу 1 Правил, готельна послуга – це дії (операції) підприємства з розміщення споживача шляхом надання номера (місця) для тимчасового проживання в готелі, а також інша діяльність, пов’язана з розміщенням та тимчасовим проживанням.
При цьому, номер – це окреме вмебльоване приміщення, що складається з однієї або декількох кімнат, обладнаних для тимчасового проживання.
Місце (ліжко-місце) – це частина площі номера з ліжком, постільною білизною, рушниками та іншим інвентарем відповідно до категорії готелю, призначена та придатна для проживання однієї особи.
Отже, вимоги щодо типу ліжка у Правилах відсутні.
Враховуючи зазначене вище, якщо підприємство за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує працівнику, який перебував у відрядженні в межах України, витрати на найм житлового приміщення у розрахунку вартості одного місця (номера з ліжком, незалежно від його типу) у готелі за кожну добу такого проживання у межах граничних сум, затверджених Постановою №98, такі витрати не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Лист №25705 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70478.html
На Дніпропетровщині ліквідовано підпільний міні НПЗ, який виготовляв неякісне пальне
У Дніпропетровській області ліквідовано підпільне виробництво паливно-мастильних матеріалів.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Запорізькій області в рамках операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 212 КК України викрили незаконне виробництво неякісних паливно-мастильних матеріалів у м. Кривий ріг Дніпропетровської області.
Встановлено, що одна із місцевих компаній організувала на території міста міні НПЗ. Для виробництва палива використовувався комплекс промислового обладнання, призначеного для виробництва світлих нафтопродуктів шляхом переробки нафтової сировини. Так, виробництво дизельного палива здійснювалося шляхом переробки мазуту, з подальшим використанням в хімічному процесі сірчаної кислоти, що потребує особливих заходів безпеки.
При цьому компанія не мала жодного документу дозвільного характеру на функціонування виробництва та використання небезпечних хімічних речовин, а також документів щодо екологічної безпеки виробничого комплексу.
У подальшому ПММ реалізовували на території Дніпропетровської та Запорізької областей за готівкові кошти, не відображаючи відповідні операції у податковій звітності.
За результатами проведеного обшуку на виробництві вилучено 50 тонн дизельного пального, 90 тонн мазуту, 5 тонн бензину, 10 тонн сірчаної кислоти та обладнання міні НПЗ.
Загальна сума вилучених ТМЦ складає 7 млн. 220 тис. грн., з них товарів підакцизної групи - 2 млн. 145 тис. гривень.
Вилучені нафтопродукти знаходяться під охороною співробітників податкової міліції.
Тривають слідчі дії.
Роман Насіров: У 2016 році митницями ДФС видано майже 48 тисяч сертифікатів EUR.1
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров взяв участь у зустрічі з делегацією Митної адміністрації Фінляндії на чолі з Генеральним директором Анті Хартікайненом.
Під час зустрічі Роман Насіров повідомив про реформування діяльності ДФС, у тому числі митних органів. Зокрема, він зосередив увагу на впроваджені автоматизованої системи «Єдине вікно», запуску Міжрегіональної митниці ДФС та мобільних груп, боротьбі з корупцією на митниці та покращенні адміністрування митних платежів. Крім того, очільник українського відомства ознайомив присутніх з підготовчими заходами щодо впровадження експерименту з оформлення за спрощеним порядком осіб та транспортних засобів у пункті пропуску «Нові Яриловичі - Нова Гута» в Чернігівській області на українсько-білоруській ділянці кордону. Експеримент передбачає тісну співпрацю ДФС та ДПСУ.
 «ДФС активно залучає міжнародний досвід до процесів реформування митних органів України з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з корупцією. З січня 2016 р успішно реалізується проект TWINNING, все активніше використовується інструмент допомоги ЄС TAEIX. Продовжується співпраця з митними адміністраціями держав-членів ЄС і сусідніх держав з метою спрощення митних процедур і посилення боротьби з контрабандою», - заявив Роман Насіров.
За його словами, важливим елементом підтримки експорту товарів з України в країни ЄС є механізм видачі митницями ДФС сертифікатів з перевезення форми EUR.1. За період січень-грудень 2016 року митницями ДФС видано майже 48 тисяч сертифікатів в країни ЄС, в Фінляндію - 96 штук.
Сторони також обговорили взаємодію відповідних служби в сфері обміну інформацією. З початку 2016 року в митні органи Фінляндії  направлено 6 запитів. За результатами отриманих відповідей задокументовано 2 факти порушення митного законодавства на суму майже 0,5 млн. гривень.
«Ми вдячні Митній адміністрації Фінляндії за співпрацю і сподіваємося на її продовження. Зокрема, ДФС підтримує перегляд та оновлення договірної бази, співпрацю у сфері пост-митного аудиту, правоохоронної діяльності, модернізації пунктів пропуску», - додав Роман Насіров. 
Тетяна Пажитнова: ДФС розпочато співпрацю з Офісом технічної допомоги МВФ у сфері управління персоналом
У рамках реалізації Програми технічної допомоги МВФ (США) для Державної фіскальної служби України на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом організовано проведення з 6 по 14 грудня 2016 року навчального тренінгу з управління персоналом (HR).
Навчання проводять радники Офісу технічної допомоги МВФ Філ Бранд та Леслі Леркіндер.
До участі у тренінгу залучені представники Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом, підрозділів по роботі з персоналом ГУ ДФС у  м. Києві та Київській області, Київської міської та Київської митниць ДФС, Офісу великих платників податків.
«Для нас дуже важлива участь працівників служб персоналу ДФС у подібному навчанні, оскільки  співпраця з Офісом технічної допомоги МВФ за напрямом надання консультаційної допомоги має сприяти також оновленню роботи кадрових підрозділів з урахуванням нових методів та підходів підбору персоналу, успішному впровадженню в ДФС кращого міжнародного досвіду у сфері HR», - зазначила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом Тетяна Пажитнова.
Програма навчального курсу складається з таких модулів: функції та обов’язки менеджерів з управління персоналом, підбір і розвиток персоналу, управління основними програмами HR, управління та ведення організаційних змін, управління ризиками та стратегічне планування, ефективні комунікації, інструментарій керівника HR для підвищення ефективності діяльності організації та її співробітників.
«Маємо надію, що успішне впровадження цього пілотного проекту та подальша плідна співпраця ДФС з Офісом технічної допомоги МВФ дозволить підготувати фахових тренерів для навчання колег-кадровиків, та стане поштовхом для проведення протягом 2017 року ряду подібних навчальних заходів для працівників по роботі з персоналом територіальних органів ДФС по всій Україні», – наголосила Тетяна Пажитнова.
В ДФС проведено навчальну лекцію в рамках Всеукраїнського тижня права
Лекційне заняття для працівників Державної фіскальної служби України за участі викладача Університету державної фіскальної служби України Марини Анісімової на тему «Міжнародні правові механізми захисту прав людини» було проведено ДФС 2 грудня 2016 року.
Слухачів лекції ознайомили з історією створення Організації об’єднаних націй, її головними органами та напрямами діяльності.
Під час лекції також розглядалась Європейська система захисту прав і основних свобод людини. Особливу увагу було приділено Раді Європі – міжнародній регіональній організації європейських держав, які проголосили своєю метою розширення демократії, зближення усіх народів Європи, захист прав людини, співробітництво з основних питань права, культури, освіти, інформації, охорони навколишнього середовища. Членство в Раді Європи відкрите для всіх європейських держав, які визнають принцип верховенства права і гарантують основні права людини і свободи для всіх своїх громадян.
Під час заняття викладач акцентував увагу на Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Крім того, слухачі були ознайомлені з історією ухвалення та структурою Конвенції, яка для України набула чинності 11 вересня 1997 року.
Нагадаємо, План заходів з проведення у 2016 році Всеукраїнського тижня права затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 №627-р.
У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів з обігом 100 млн. грн.
У м. Дніпро ліквідовано центр мінімізації митних платежів та викрито його організаторів.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках проведення операції «Рубіж-2016» та оперативного супроводження кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України ліквідовано діяльність центру мінімізації митних платежів.
Встановлено організатора, який разом із 5 спільниками з метою мінімізації митних платежів, використовуючи реквізити і розрахункові рахунки підприємств-нерезидентів, зареєстрованих в країнах Великої Британії та Словаччини, здійснював придбання квітів та рослин у підприємств Нідерландів та імпортував їх на митну територію України за заниженою вартістю, а потім реалізовував через склади-магазини за готівку.
В подальшому, з метою ухилення від сплати податків та безпідставного формування податкового кредиту з ПДВ, здійснювалося документальне оформлення операцій з придбання рослинної продукції із використанням реквізитів та розрахункових рахунків підприємств, що мають ознаки транзитності.
Загальний обсяг проведених операцій у 2015-2016 роках склав близько 100 млн. гривень.
На підставі ухвал суду проведено 10 обшуків в офісному приміщенні, за адресами розташування магазинів та за місцями проживання фігурантів центру, де вилучено грошові кошти в еквіваленті майже 500 тис. гривень, 14 печаток, в тому числі 4 печатки підприємств-нерезидентів, комп’ютерну техніку та фінансово-бухгалтерську документацію.
Окрім того, накладено арешт на 630 тис. грн. на розрахункових рахунках «компанії» в одному з комерційних банків.
Тривають слідчі дії.

Особливості оподаткування ПДВ операцій з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 15.11.2016 №12129/Т/99-99-15-03- 02-15 (далі – лист ДФС №12129) щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням платника податку повідомила наступне.
Згідно з пунктом 189.9 статті 189 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника ПДВ, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Відповідно до підпункту 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 ПКУ звичайною ціною, зокрема, є ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.
Якщо під час здійснення операції обов’язковим є проведення оцінки, вартість об’єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.
Ринковою ціною є ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності – однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах (підпункт 14.1.219 пункту 14.1 статті 14 ПКУ).
Отже, платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов’язання за такими необоротними активами виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації за правилами, визначеними підпунктом 14.1.219 пункту 14.1 статті 14 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості.
У разі, якщо при ліквідації основних засобів обов’язковим є проведення оцінки, податкові зобов’язання нараховуються з вартості об’єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.
Лист №12129 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/70482.html

Яким чином роботодавець розраховує єдиний внесок, якщо найманий працівник працює неповний робочий день та отримує заробітну плату менше мінімальної?

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє.
Абзацом другим частини п’ятої статті 8 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) визначено, що у разi, якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) не перевищує розміру мiнiмальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мiнiмальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску, встановлена частиною п’ятою  статті 8 Закону №2464, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру (абзац третій частини п’ятої ст.8 Закону №2464).
Порядок виплати заробітної плати регулює Закон України від 24.03.1995 №108/95-ВР «Про оплату праці» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №108).
Так, статтею 3 Закону №108 визначено, що мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якої не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт).
Тобто, якщо працівник відпрацював повний місяць, працедавець зобов’язаний нарахувати заробітну плату не нижче за мінімальну.
Відповідно до статті 56 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VІІІ із змінами та доповненнями за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень.
Оплата праці у цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку.
Таким чином, роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день заробітну плату нижчу за мінімальну, але за умови, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.
Однак роботодавець розраховує суму єдиного внеску, як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску незалежно від того, що працівник працював неповний робочий день.
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.04.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.uaу розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Внесені зміни до програмних забезпечень ДФС для формування та подання звітності в електронному вигляді

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» розміщено перелік змін та доповнень станом на 29.11.2016 до програмних забезпечень (далі – ПЗ):
- «Системи формування та подання до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних в електронному вигляді» (версія 1.36.5.0);
- спеціалізованого клієнтського ПЗ для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (версія 1.25.5.0).
Так, зокрема, на виконання наказу Міністерства фінансів України від 07.09.2016 №813 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.09.2016 за №1290/29420, додано нові версії документів:
F/J3000411 – Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (Додаток 4);
F3000511 – Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Додаток 5) (Фізичні особи – підприємці);
F3000611 – Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати до органів доходів і зборів (Додаток 6);
F/J3000711 – Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (Додаток 7).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2013 №806 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв і Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів – лічильників обсягу виробленого спирту етилового» внесено зміни у такі форми:
F/J1204101 – Товарно-транспортна накладна на переміщення спирту етилового;
F/J1204201 – Товарно-транспортна накладна на переміщення алкогольних напоїв.
З повним переліком змін та доповнень можна ознайомитись на веб-порталі ДФС шляхом їх завантаження за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
З початку року на Дніпропетровщині 305 мільйонерів задекларували свої доходи
Загальна сума задекларованого ними доходу складає майже 1 млрд. 421 млн. грн. Сума податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб становить 17,6 млн. грн., військового збору – майже 2 млн. грн. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
Загалом, станом на 01.12.2016 декларацію про майновий стан і доходи надали понад 50 тисяч громадян. Загальна сума задекларованого ними доходу за 2015 рік складає 3 млрд. 570 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 80,6 млн. грн., що на 7,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати - 13,7 млн. грн.
Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 8619 громадян на загальну суму 10,1 млн. грн.
Податковий календар на 15 та 16 грудня 2016 року
15 грудня, четвер, останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за листопад 2016 року (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за листопад 2016 року;
 16 грудня, п’ятниця, останній день подання:
- заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік;
- заяви платником єдиного податку про перехід на іншу групу платника єдиного податку.
До уваги платників податку на прибуток підприємств: втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що 07.12.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №868 (далі – Постанова №868), відповідно до якої втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №98 «Питання переходу платників податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, до подання спрощеної податкової декларації» (далі – Постанова №98).
Постановою №98 було затверджено порядок переходу на подання спрощеної декларації з податку на прибуток платників, які застосовують нульову ставку, та форму такої декларації. Однак, ця норма Податкового кодексу України з 01.01.2016 втратила чинність.
Постанова №868 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 07.12.2016 №230.

Про надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/newsповідомив наступне.
Статтею 78 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV зі змінами визначено, що комунальне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.
Майно комунального підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Варто зауважити, що комунальні підприємства не є юридичними особами державної форми власності.
Таким чином, надання послуг електронного цифрового підпису комунальним підприємствам здійснюється відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС, який визначає порядок ідентифікації та реєстрації юридичних осіб.
Детальну інформацію щодо переліку реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису комунальними підприємствами можна переглянути за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba

До бази оподаткування ПДВ не включається сума штрафу, попередньо сплачена експедитором за невиконання умов договору

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 14.11.2016 №24499/6/99-99-15-03-02-15 (далі – лист ДФС №24499) стосовно порядку визначення бази оподаткування ПДВ повідомила наступне.
У разі, якщо сума грошових коштів, отримана платником ПДВ від експедитора або вантажовласника, є виключно компенсацією за штрафні санкції, що були попередньо сплачені зазначеним підприємством у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням договірних зобов’язань, визначених у цивільно-правовому договорі, укладеному з іншим платником податку, то, враховуючи положення пункту 188.1 статті 188 Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, така сума грошових коштів до бази оподаткування ПДВ не включається.
Лист №24499 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:  http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/70491.html
Мирослав Продан: ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації
В. о. заступника Голови ДФС Мирослав Продан взяв участь у засіданні Проектної групи Україна - ЄС  щодо імплементації Рамкової стратегії митного співробітництва Україна - ЄС.
Під час зустрічі сторони обговорили досягнення, проблемні питання та пріоритети співпраці. Зокрема, Мирослав Продан наголосив на необхідності наближення української митниці до європейських стандартів та зміцнення діалогу з впровадження та імплементації в Україні митного законодавства ЄС.
«ДФС чітко усвідомлює зобов’язання відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та в рамках реалізації Рамкової стратегії співробітництва у митній сфері. Ми вдячні європейській стороні за послідовну політику, спрямовану на посилення співробітництва у митній сфері з Україною, якому ми також надаємо першочергового значення», - зазначив посадовець.
За його словами, ДФС перебуває в активній фазі реформування та модернізації. При цьому значна кількість спільних проектів технічної допомоги фінансується за рахунок ЄС, у тому числі надається щоденна практична підтримка реформуванню в митних органах у рамках проекту TWINNING.
«Вважаю,  що оновлення Дорожньої карти з реалізації Рамкової стратегії створить передумови започаткуванню нових проектів у сфері спрощення та гармонізації митних процедур, покращення прикордонної інфраструктури та ефективній протидії митним правопорушенням», - підкреслив Мирослав Продан.
Про внесення змін до форми декларації акцизного податку
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська нагадує.
Наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841 «Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» набрав чинності 22.11.2016 року.
Так, зокрема, декларацію акцизного податку доповнено двома додатками:
- Додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу»;
- Додаток 9 «Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/ розрахунку коригування».
Також, у Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку внесено зміни у розділ В «податкові зобов’язання з реалізації палива» та розділ Д «реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів».
Нагадуємо, що декларація за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подається платником щомісяця протягом  20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до органу фіскальної служби за місцем обліку платника. Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, має перебувати на обліку та подавати декларацію до фіскальних органів за місцезнаходженням пунктів продажу товарів.
Оподаткування успадкованої нерухомості при продажу до трьох років
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська інформує.
Продаж резидентами та нерезидентами успадкованого об’єкта нерухомості підлягає оподаткуванню згідно з нормами ст. 172 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 172.1 ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.
Отже, дохід від операцій з продажу не частіше одного разу на рік об’єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 ст.172 ПКУ, які перебувають у власності платника податку (резидента або нерезидента) менше ніж три роки та отримані таким платником у спадщину, податком на доходи фізичних осіб не оподатковується.
Смс на благодійні цілі не оподатковуються ПДВ
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що Законом України від 06.10.16 №1665-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень" додано новий пункт 197.24 статті 197 Податкового кодексу.
Зазначеним пунктом передбачено звільнення від оподаткування ПДВ операцій оператора телекомунікацій з надання телекомунікаційних послуг у частині здійснення благодійного телекомунікаційного повідомлення на благодійні цілі.
Отже, відправлені телекомунікаційні повідомлення (смс) на благодійні цілі звільняються від оподаткування ПДВ.
Закон набрав чинності з 06.11.2016 р.
Сеанс телефонного зв’язку «Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів»
Питання 1. Доброго дня. Підкажіть, хто здійснює контроль за оподаткуванням підакцизних товарів?
Відповідь.Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних то- варів здійснюється Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та його територіальними підрозділами у межах повноважень.
Питання 2. У мене таке питання: чи необхідно вносити місце торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами до Єдиного реєстру місць зберігання?
Відповідь.Суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю  алкогольними напоями та тютюновими виробами, вносять до Єдиного реєстру тільки ті місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що розташовані за іншою адресою, ніж місце здійснення торгівлі.
Питання 3. Чи необхідно отримувати ліцензію та РРО для реалізації слабоалкогольних напоїв?
Відповідь.Роздрібна торгівля слабоалкогольними напоями здійснюється на підставі ліцензії на право роздрібної торгівля алкогольними напоями із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі.
Питання4. Куди необхідно подавати заяву для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями?
Відповідь.Заява на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами подається до Центрів обслуговування платників за місцем торгівлі суб’єкта господарювання або ГУ ДФС у Дніпропетровській області уповноваженою особою заявника або надсилається рекомендованим листом.
Питання5. Чи змінились мінімально оптово-роздрібні ціна на алкогольні напої?
Відповідь.Так, відповідно до Постанови КМУ від 09.11.2016 №828 «Про внесення змін до Постанови від 30.10.2008 №957» яка вступила в дію 03.12.2016 встановлено новий розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.
У Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр з обігом більше 270 млн. грн.
У м. Дніпрі ліквідовано конвертаційний центр, який обслуговував підприємства реального сектору економіки, державної та комунальної власності, та протягом 2015-2016 рр. про конвертував понад 270 млн. грн.
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 205, ч. 1 ст. 212, ч. 4 ст. 191 КК України ліквідували конвертаційний центр, який надавав послуги підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва щодо формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Окрім того, встановлено групу із 7 осіб, які організували та забезпечували діяльність вказаного конвертцентру.
Для надання незаконних послуг зловмисники використовували підконтрольні транзитні і фіктивні компанії, на рахунки яких надходили безготівкові грошові кошти за нібито придбані товари і послуги. Надалі ці гроші через рахунки підконтрольних СГД та карткові банківські рахунки знімалися готівкою у банках і банкоматах, розташованих в Дніпрі та Києві. Готівка поверталася замовникам таких послуг за винятком 10-12% винагороди.
Незаконне формування податкового кредиту відбувалося за рахунок оформлення безтоварних операцій з компаніями, які займаються оптовою торгівлею. Загальний обсяг проконвертованих коштів протягом 2015-2016 років склав більше 270 мільйонів гривень, ймовірні втрати бюджету складають 45,2 млн.грн.
На підставі ухвал суду у м. Дніпро проведено 15 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів центру та в їх автомобілях, де виявлено та вилучено 8 печаток, 4 ноутбуки, 11 системних блоків, 25 мобільних телефонів, 2 флеш карти, жорсткий диск та документацію, яка свідчить про протиправну діяльність.
На розрахункових рахунках СГД заблоковано грошові кошти у сумі 324 тис. гривень.
Тривають слідчі дії.
Роман Насіров: У листопаді ДФС забезпечила рекордні надходження до зведеного бюджету
У результаті реформ і суттєвого покращення роботи фіскальної служби, досягнення конструктивного діалогу з підприємцями вдалося суттєво збільшити надходження до зведеного бюджету. Як результат, Державна фіскальна служба України фіксує рекордні надходження податків і зборів у листопаді поточного року – більше 80 млрд гривень. Про це повідомив Голова ДФС Роман Насіров.
«Фактично у листопаді в цілому зібрано до загального фонду бюджету 80,4 млрд гривень. З них - до місцевих бюджетів 14,9 млрд грн.»,– розповів очільник служби.
За його словами, у листопаді зафіксовано також рекордні надходження до зведеного бюджету країни.
 «За підсумками листопада ми отримали 22,2 млрд гривень митних та 43,3 млрд гривень податкових  платежів. При цьому протягом всього 2016 року ДФС щомісяця забезпечує перевиконання планових показників з надходжень до бюджету. Таких результатів вдалося досягти завдяки посиленню заходів ДФС щодо детінізації економіки, посиленій боротьбі з контрабандою та порушенням митних правил», - заявив Роман Насіров.
Україна та Фінляндія активізують співробітництво у сфері запобігання митним правопорушенням
Представники Митної адміністрації Фінляндії ознайомлять українських колег з досвідом співпраці між митниками і прикордонниками. Про це заявив Генеральний директор Митної адміністрації Фінляндії Анті Хартікайнен у рамках робочого візиту до Державної фіскальної служби України.
«Наш підрозділ з попередження злочинності відвідає Україну і в ході цього візиту ми спробуємо активізувати співробітництво між нашими країнами у сфері запобігання злочинності. У Фінляндії діє дуже розвинута модель співпраці між митниками і прикордонниками, і ми хотіли б представити її більш докладно для українських колег», – підкреслив Анті Хартікайнен.
За його словами, Митна адміністрація Фінляндії має специфічну практику на норвезькому кордоні, де працюють фінські митники. Модель співпраці полягає в тому, що фінські митники представляють інтереси Норвегії і навпаки – норвезькі здійснюють митну діяльність в інтересах фінської митниці.
«Звичайно, Україна не може скопіювати нашу систему, але може дізнатися про те, що ми робимо дуже добре, а що ні і скористатися цим у практиці діяльності своїх митних органів», – зазначив Анті Хартікайнен.
Він також відзначив позитив у роботі української системи аналізу ризиків і програмного забезпечення. «Те, що я бачив 10 років тому і що є зараз – мені цікаво, як ви змогли створити таку хорошу систему? Мені дуже цікаво побачити цю систему на практиці», – сказав посадовець.
Незважаючи на досягнутий прогрес, Анті Хартікайнен закликав представників ДФС продовжувати роботу у цьому напрямі, оскільки час змінюється і потрібно відповідати його вимогам як українській державі, так і кожній з держав-членів ЄС.
За направленими до суду кримінальними провадженнями бюджету вже відшкодовано 404 млн. гривень
У провадженні слідчих фінансових розслідувань у січні-листопаді 2016 року перебувало 8361 кримінальне провадження. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.
За його словами, із зазначеної кількості розпочатих проваджень 3393 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.
Безпосередньо у 2016 році розпочато 6413 проваджень. З них до категорії тяжких та особливо тяжких належать 2323 провадження.
«Слідчими підрозділами протягом 11 місяців закінчено 2980 проваджень, у тому числі 885 – про  тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 1073 кримінальних провадження, з яких 767 – з обвинувальним актом, що на 66 більше, ніж у 2015 році», – зазначив Роман Татарінов.
У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування 404 млн. грн. збитків, що складає 48% від їх загальної суми.
Посадовець також розповів, що у зв’язку зі сплатою податків, зборів, а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, у січні-листопаді 2016 року на підставі ч.4 ст.ст.212 і 212-1 КК України до суду направлено 162 кримінальних провадження, за якими відшкодовано збитків на загальну суму 328 млн. гривень.
У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 646,6 млн. грн., що складає 76% від розміру встановлених збитків. Це на 403,7 млн. грн.. більше минулого року. 
Оподаткування дитячих святкових подарунків
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє.
Відповідно до статті 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
Вартість дарунків, яка не перевищує 50 відсотків однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «160». Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує у 2016 році 689,0 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.
Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.04).
Рентна плата за спеціальне використання води
ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська повідомляє, що правовідносини в частині оренди майна регулюються, зокрема, пунктом 1 статей 283 та 284 Господарського кодексу України. Рентна плата за спеціальне використання води обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, лімітів використання води, ставок плати та коефіцієнтів. За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником (пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).
Якщо господарська діяльність суб'єкта господарювання полягає в наданні нерухомого майна в оренду, то такий суб'єкт господарювання - орендодавець отримує економічну вигоду від послуг оренди, розмір якої залежить, у тому числі, від наявності водозабезпечення нежитлових приміщень та розміру понесених орендодавцем витрат на утримання внутрішньобудинкових мереж в таких приміщеннях.
Таким чином, якщо суб'єктом господарювання - орендодавцем приміщення було укладено договір на поставку води з підприємством, що надає послуги з централізованого водопостачання, а орендарями приміщень не було укладено окремі договори на поставку води, такі передані обсяги води вважаються об'єктом оподаткування рентною платою водокористувача-постачальника.
Тобто суб'єкт господарювання, що здійснює використання води виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, при наданні приміщень (нежитлових або житлових) обчислює та сплачує рентну плату за всі обсяги води, переданої ним через підприємство, що надає послуги з централізованого водопостачання до суб'єктів господарювання - водокористувачів, які здійснюють оренду об'єктів нерухомості (п. 255.3 ст. 255 Кодексу).
Якщо водокористувачами – орендарями приміщень укладено окремий договір на поставку води з підприємством, яке надає послуги з централізованого водопостачання до орендованих об'єктів нерухомості та обсяги отриманої води використовуються як для здійснення господарської (виробничої) діяльності, так і для задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, такі суб'єкти господарювання самостійно обчислюють та сплачують рентну плату за обсяги фактично використаної ними води. При цьому суб'єкт господарювання – орендодавець приміщення не є платником рентної плати за такі обсяги води, використані орендарями.
З 1 січня 2017 року нова форма декларації про майновий стан і доходи
В бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.11.2016 р. № 86 опубліковано Наказ Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2016 року за № 1349/29479 (далі – Наказ №821), яким внесено зміни до форми декларації про майновий стан і доходи.
Відповідно до внесених Наказом №821 змін буде зменшено обсяг декларації (кількість додатків з чотирьох зменшується до двох; передбачені: Додаток Ф1 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами» та Додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою») та внесено зміни в порядок розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб-підприємців.
Наказ набуває чинності 31 грудня 2016 року. Нова форма декларації про майновий стан і доходи вводиться в дію з 1 січня 2017 року.