Дніпровська міська рада

офіційний Інтернет-портал

П`ятница, Лют 24


Ви тут: Новини Новини районів міста 12.01.2017 Повідомляє ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра

12.01.2017 Повідомляє ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра

Повідомляє ДПІ у Чечелівському районі м. Дніпра

В результаті виконання судових рішень до бюджету забезпечено 5246 тис.гривень

Протягом 2016 року на розгляді в судах різних інстанцій знаходилось 813 справ за участі ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська на загальну суму 540710,9 тис.гривень.
Упродовж зазначеного періоду за позовами платників податків до органів ДФС порушено провадження по 71 справах  на суму 22601,94 тис.грн., за позовами ДПІ до платників податків – по 122 справах на суму 36519,21 тис.гривень.
За розглядом справ на користь органів  ДПІ винесено 360 остаточних рішень на суму 42160,23 тис.гривень.
Всього до бюджету у 2016 році в результаті виконання судових рішень за всіма категоріями судових справ надійшло 5246 тис. гривень.
Зауважимо, що відповідно до Податкового кодексу України платник має право оскаржити рішення органів фіскальної служби в адміністративному чи судовому порядку. Детальніше порядок оскарження рішень контролюючих органів регламентовано статтею 56 Податкового кодексу України.
Загалом юристи, за позовами платників, супроводжували справи щодо визнання недійсними податкових повідомлень рішень, зокрема, щодо справ про визнання недійсними податкових повідомлень про застосування штрафних санкцій по ПДВ або донарахування ПДВ; щодо справ про визнання недійсними податкових повідомлень про визначення податкових зобов’язань з податку на прибуток та застосування штрафних (фінансових) санкцій; щодо стягнення бюджетної заборгованості по ПДВ.
Зауважимо, що юридичні підрозділи органів фіскальної служби залучаються до правового процесу у всіх напрямках здійснення адміністрування податків та зборів до бюджету України та несуть відповідальність за надання відповідних правових висновків. Водночас, результати судових розглядів свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги фіскальної служби області.

Строк формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій подовжено до 1 липня 2017 року

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська інформує, що відповідно до Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)" (законопроект №5368), прийнятого Верховною Радою України 21 грудня, буде подовжено строк формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій до 1 липня 2017 року.
Таким чином, громадські організації, які станом на 01 січня 2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4. ст.133 Податкового кодексу України, не підлягають виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Таким неприбутковим установам та організаціям слід привести свої установчі документи у відповідність до вимог п.133.4. ст.133 Податкового кодексу України та надати перелік документів, визначений постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру" від 13.07.2016 року №440, до контролюючого органу для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Кому слід подати декларацію про майновий стан і доходи

ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська інформує, що з 1 січня 2017 року розпочато кампанію декларування доходів громадян одержаних у 2016 році. Податкова декларація про майновий стан і доходи подається громадянами за місцем реєстрації до 1 травня 2017 року. Останній день подання декларації за 2016 рік – 03 травня 2017 року.
Зокрема, обов’язково подати річну декларацію про майновий стан і доходи мають громадяни, які отримували:
·        доходи, з яких при їх нарахуванні чи виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався, але не є звільненими від оподаткування;
·        доходи від особи, яка не є податковим агентом, в тому числі:
- від здавання в оренду власного рухомого чи нерухомого майна;
- продажу (обміну) власного майна;
- продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо;
·        спадщину (дарунок) від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
·        інвестиційні доходи, отримані від операцій з інвестиційними активами;
·        іноземні доходи.
Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 01 серпня 2017 року.
Нагадуємо, що платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, можуть подати податкову декларацію упродовж всього року.

З початку року стартувала кампанія декларування – 2017

З 1 січня 2017 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року.
За вибором платника податків податкові декларації про майновий стан та доходи (далі – Декларація) подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання.
Якщо Декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний термін.
Відповідно до пункту 179.10 статті 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право звернутися до відповідного контролюючого органу з проханням надати консультативну допомогу з питань щодо заповнення його річної податкової декларації, а контролюючий орган зобов’язаний надати безоплатні послуги за таким зверненням.
Бланки декларацій надаються платникам податків безкоштовно (п.179.9 ст. 179 ПКУ).
Також нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджується нова форма Декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
Граничні строки подання Декларації:
- для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання Декларації за 2016 рік – 03.05.2017;
- для підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2016 рік – 09.02.2017.

Інтернет – конференція начальника управління організації роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: «Актуальні питання оподаткування фізичних осіб»

Відбулася інтернет конференція начальника управління організації роботи Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової на тему: «Актуальні питання оподаткування фізичних осіб».
Питання 1: Доброго дня! Скажіть, будь ласка,що є базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів, які отримані платником податку в іноземній валюті?
Відповідь.Відповідно до п. 164.3 ст. 164 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) при визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і негрошовій формах.
Згідно із п. 164.4 ст. 164 Кодексу під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів.
Враховуючи вищевикладене, базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів, які отримані платником податку в іноземній валюті, є ці доходи, що перераховані у гривню за валютним курсом Національного банку України, який діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.
Питання 2:Скажіть, будь ласка, чи включається вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, до складу загального місячного оподатковуваного доходу працівників?
Відповідь.Відповідно до пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов рудового та цивільно-правового договору.
Додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами р.IV Кодексу) (пп.14.1.47 п.14.1 ст.14 Кодексу).
Згідно з пп.«а» пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених Кодексом для оподаткування прибутку підприємств.
Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень Кодексу, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку.
Враховуючи вищевикладене, вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.
Питання 3:Який порядок оподаткування доходу фізичної особи при отриманні товару зі знижкою від юридичної особи?
Відповідь.Відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер.
Якщо знижка поширюється на будь – якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Питання 4:Доброго дня! Скажіть, будь ласка, чи підлягає оподаткуванню дохід фізичної особи від продажу брухту дорогоцінних металів?
Відповідь. Відповідно до п.п. 164.2.18 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку за зданий (проданий) ним брухт дорогоцінних металів, крім доходу, отриманого за брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.
Під час виплати доходів за зданий (проданий) платником податку брухт дорогоцінних металів особа, яка його закуповує, вважається податковим агентом та зобов’язана утримати податок із суми такої виплати за ставкою, встановленою розд. IV Кодексу.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума доходу, отримана платником податку за брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України (п.п. 165.1.25 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Питання 5:Чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб сума разової матеріальної допомоги до святкових дат, що надається юридичною особою – благодійником, згідно умов колективного договору, колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам)?
Відповідь.Статтею 10 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов’язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів працівників, власників та уповноважених ними органів.
До змісту колективного договору згідно із ст. 13 КЗпП включається, зокрема, встановлення гарантій, компенсацій, пільг. При цьому колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги.
З метою оподаткування матеріальна допомога, що надається без встановлення умов та напрямів її витрачання, відноситься до нецільової благодійної допомоги.
Особливості оподаткування благодійної допомоги встановлено п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Абзацом першим п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Кодексу передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, встановленого на 1 січня такого року. Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню на підставі п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу у джерела виплати за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.
При цьому благодійник-юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності.
У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника-юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу.
Таким чином, якщо колективним договором передбачено виплату юридичною особою разової матеріальної допомоги колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам) до святкових дат, то у розумінні Кодексу таку допомогу слід розглядати як нецільову благодійну допомогу, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб з урахуванням п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 та п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу.

До уваги платників податків: оновлено довідники податкових пільг!

Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) ДФС затверджені станом на 31.12.2016:
- Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №81/2 інших податкових пільг.
У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; по акцизному податку з ввезених на митну територію України та з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; по державному миту.
 Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на сайті ДФС за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Для орендодавців у м. Дніпро з 01.01.2017 змінено мінімальну вартість оренди квадратного метра площі нерухомого майна

Відповідно до п.170.1 ст.170 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), орендодавець, який здає нерухомість фізичним особам і не зареєстрований як підприємець, щокварталу впродовж 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу має самостійно нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету у розмірі 18% та 1,5% військового збору.
Нормами ПКУ визначено, що під час нарахування доходу фізичній особі від надання нею в оренду об’єктів нерухомості необхідно враховувати розмір орендної плати, зазначений у договорі оренди, який має бути не меншим, ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.
Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1253, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, місця, об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, на території яких вона розташована.
Так, зокрема, рішенням Дніпропетровської міської ради від 01.12.16 №7/16 затверджена мінімальна вартість місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомого майна у м. Дніпро у наступних розмірах:
- для приміщень, що використовуються для виробничої діяльності:
І пояс – 58,76 грн.,
ІІ пояс – 44,07 грн.,
ІІІ пояс – 29,38 грн.;
- для приміщень, що використовуються під іншу комерційну діяльність:
І пояс – 88,13 грн.,
ІІ пояс – 66,10 грн.,
ІІІ пояс – 44,07 грн.;
- для приміщень, що використовуються під некомерційну діяльність:
І пояс – 29,38 грн.,
ІІ пояс – 22,03 грн.,
ІІІ пояс – 14,69 грн.
Таким чином, оподаткуванню підлягають фактично отримані суми за оренду майна, але не нижче мінімальної вартості.
Окрім того, орендодавцю, який здає квартиру фізичним особам і не є підприємцем, щокварталу впродовж 40 днів необхідно самостійно нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету. Нагадуємо, що фізичні особи, які отримували у 2016 році такі доходи зобов’язані подавати декларацію про майновий стан та доходи не пізніше 3 травня 2017 року.

Зміни з 01.01.2017 у нарахуванні та сплаті єдиного внеску

Пунктом 30 Закону України від 06.12.2016 №1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон №1774), внесені зміни до Закону України від 08.07.2010 №2464–VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464), які стосуються сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Слід зазначити, що склад доходів, на які нараховується єдиний внесок, не змінюється.
Також не змінюється порядок визначення максимальної величини доходу, на який нараховується єдиний внесок: вона становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
У 2017 році ця сума складає:
- з 1січня по 30 квітня – 40 000 грн. (1600 грн. х 25);
- з 1 травня по 30 листопада – 42 000 грн. (1684 грн. х 25);
- з 1 грудня по 31 грудня – 44 050 грн. (1762 грн. х 25).
Розмір мінімального страхового внеску, як і раніше, залежатиме від розміру мінімальної зарплати, яка у 2017 році складає 3 200 грн., відповідно мінімальний страховий внесок у поточному році – 704,00 грн. (3200 грн. х 22%).
З урахуванням змін, роботодавцям доведеться здійснювати плату з єдиного внеску у розмірі не менше мінімального страхового внеску при нарахуванні зарплати та інших виплат працівникам.
Також, зміни стосуються правил сплати єдиного внеску підприємцями.
Так, з 01.01.2017 року:
- фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які обрали спрощену систему оподаткування, та ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Зазначена норма не застосовується до осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;
- інші ФОП, незалежно від обраної системи оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок за себе не нижче мінімального страхового внеску у розрахунку на місяць незалежно від фінансового стану платника. Тобто, з 01.01.2017 підприємці на загальній системі оподаткування також повинні сплачувати єдиний внесок і за ті місяці, коли вони не отримують доходи.
Платники єдиного податку першої групи повинні сплачувати єдиний внесок за себе на рівні не менше 0,5 мінімального страхового внеску, тобто у розмірі 352 грн. (704 грн. х 0,5). При цьому, до страхового стажу для нарахування пенсій такі місяці будуть враховуватися пропорційно сплаченому єдиному внеску.

На Дніпропетровщині підведені підсумки деклараційної кампанії - 2016

Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних в 2015 році, тривала з 1 січня по 31 грудня 2016 року. За цей період декларацію про майновий стан і доходи надали 51144 громадянина. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.
Загальна сума задекларованого громадянами доходу за 2015 рік складає 3 млрд. 642,2 млн. грн. Податок на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету становить 81,6 млн. грн., що на 6,8 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2015 року. Сума військового збору до сплати - 13,9 млн. грн.
У минулому році право на податкову знижку використали 9359 громадян області, яким підлягає повернення з бюджету 10,7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
306 мільйонерів Дніпропетровщини задекларували 1 млрд. 430,1 млн. грн. Сума сплати до бюджету складає: 17,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 2 млн. грн. військового збору.

ДО УВАГИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ – ПІДПРИЄМЦІВ!!!

У ЗВ’ЯЗКУ З ВНЕСЕНИМИ ЗМІНАМИ ДО Закону України від 08 липня2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОЗБАВЛЯЄТЬСЯ СТАТУСУ ПІДПРИЄМЦЯ
З ДАТИ ВНЕСЕННЯДО ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЗАПИСУ ПРО ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ ПРИПИНЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЦІЄЮ ФІЗИЧНОЮ ОСОБОЮ,
А ОТЖЕ І ПОЗБАВЛЯЄТЬСЯ СТАТУСУ ПЛАТНИКАЄДИНОГО ВНЕСКУ НА ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВЕ ДЕРЖАВНЕ СОЦІАЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ.

Основні зміни, внесені законодавством з 01.01.2017 з ПДВ

01.01.2017 набрали чинності Закони України від 06.12.2016 №1774-VIIІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон №1774), від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» (далі – Закон №1791) та №1795-VIII «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо підтримки літакобудівної галузі» (далі – Закон №1795), від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797).
Законами внесено зміни у частині адміністрування податку на додану вартість (далі – ПДВ); акцизного податку; податку на прибуток підприємств; трансфертного ціноутворення, податку на доходи фізичних осіб; єдиного податку (спрощена система оподаткування); податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю; екологічного податку і рентної плати та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема:
Так, зокрема, з ПДВ:
- передбачено механізм зупинення органами Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) реєстрації «ризикових» податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та відновлення реєстрації за умови надання платником відповідних пояснень та доказів (з 1 квітня по 1 липня 2017 року працюватиме у тестовому режимі);
- бюджетне відшкодування ПДВ здійснюватиметься органами казначейства автоматично за єдиним реєстром у хронологічному порядку надходження заявок без попереднього висновку органів ДФС (але після того, як запрацює механізм зупинення «ризикових» податкових накладних);
- збільшено до 365 днів строк реєстрації податкових накладних та удосконалено механізм застосування штрафних санкцій;
- доповнено перелік реквізитів податкової накладної кодом УКТ ЗЕД;
- помилки у реквізитах податкових накладних, які не заважають ідентифікувати операцію, не будуть підставами для відмови у реєстрації;
- скасовано застосування спецрежиму ПДВ для сільгосппідприємств та передбачено перехідні норми для колишніх спецрежимників, а саме:
• термін закриття рахунків у Системі електронного адміністрування ПДВ – з дня, наступного за граничним терміном сплати податкових зобов’язань за грудень 2016 року, для платників, які обрали квартальний податковий період, - за четвертий квартал 2016 року;
• реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, складених спецрежимниками, за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року;
• сума від’ємного значення за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, сформована спецрежимниками за результатами звітного (податкового) періоду за грудень 2016 року (4-й квартал 2016 року), переноситься до податкової звітності наступного звітного (податкового) періоду, у якій відображаються розрахунки з бюджетом.
Звертаємо увагу, що Закон №1774 опубліковано у газеті «Голос України» від 27.12.2016 №248, Закони №1791, №1795 та №1797 опубліковані у газеті «Голос України» від 31.12.2016 №251.

Збір за паркування транспортних засобів – зміни у 2017 році

Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статті 2681 Податкового кодексу України, яка регламентує правила нарахування, сплати збору за місця для паркування транспортних засобів
Законом внесено зміни у частині адміністрування збору за паркування транспортних засобів, зокрема, змінено ставки збору у 2017 році – у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Основні зміни, внесені з 01.01.2017 з податку на прибуток підприємств

01.01.2017 набрали чинності Закони України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».
Законами внесено зміни у частині адміністрування податку на додану вартість; акцизного податку; податку на прибуток підприємств; трансфертного ціноутворення, податку на доходи фізичних осіб; єдиного податку (спрощена система оподаткування); податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю; екологічного податку і рентної плати.
Так, з податку на прибуток підприємств, зокрема:
- уточнено вимоги для неприбуткових організацій;
- виключено можливість зменшення податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
- доповнено порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування;
- визначено коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток, зокрема на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів), за операціями з неплатниками податку на прибуток;
- уточнено норми щодо уникнення подвійного оподаткування за операціями, що здійснені до 01.01.2015.

Змінено порядок звітування для неприбуткових організацій

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон №1797) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині звітування неприбутковими підприємствами, установами та організаціями (далі – неприбуткові організації).
Так, відповідно до змін, внесених підпунктом 2 пункту 18 Закону №1797 до п.46.2 ст.46 Кодексу, неприбуткові організації, визначені пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу), та річну фінансову звітність.
Крім того, у новій редакції викладено п.п.133.4.3 п.133.4 ст.133 Кодексу, згідно з яким у разі недотримання неприбутковою організацією вимог, визначених п.133.4 ст.133 Кодексу така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.
З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому цим розділом для платників податку на прибуток.

В 2016 році місцеві громади Дніпропетровської області отримали понад 16,2 мільярдів гривень

Впродовж 2016 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло 16 мільярдів 229 мільйонів гривень податків та зборів. Це на 4 мільярди 289 мільйонів гривень, або на 35,9%, більше порівняно з 2015 роком.
Серед найвагоміших зборів до місцевих бюджетів чільне місце належить податку на доходи фізичних осіб. Наразі надходження з нього склали 8,3 мільярди гривень, що на 2,3 мільярди більше, ніж у 2015 році.
Другою за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих громад Дніпропетровського регіону є плата за землю. З січня по грудень 2016 року землекористувачі спрямували до казни майже 3,4 мільярди гривень. Темпи росту надходжень з плати за землю порівняно з позаминулим роком складають понад 1,1 мільярди гривень.
Третє місце у наповненні казни Дніпропетровської області належить малому бізнесу. Так «спрощенці» Дніпропетровщини сплатили до місцевих бюджетів майже 1,4 мільярди гривень єдиного податку, що перевищує результати 2015 року на 531 мільйон гривень.

Роман Насіров: З початку 2017 року на веб-порталі ДФС запрацювала альтернативна версія для людей з вадами зору та слуху

 «Наразі сервіс працює в тестовому режимі. Важливим для нас є те, що користуватися альтернативною версією можна й з мобільних пристроїв, а це, по-перше, зручно для наших клієнтів, а по-друге – відповідає сучасним вимогам Інтернет-користувачів», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.
Для переходу до альтернативної версії для людей з особливими потребами на головній сторінці порталу розміщено відповідне гіпертекстове посилання.
Складається сервіс з трьох підсистем. Перша – це версія для людей з вадами зору.
«Користувач має можливість збільшувати розмір літер тексту та обирати кольорові пари для літер та фону (синій-білий, чорний-білий). При цьому розмір шрифту тексту, за винятком титрів, змінюється в межах до 200 відсотків, а візуальне представлення тексту має коефіцієнт контрастності не менше 5:1», – розповів Роман Насіров.
Друга підсистема розрахована для людей з вадами слуху. Так, в кожну сторінку сайту інтегровано звукові файли, які відтворюватимуть інформацію вказаних сторінок у вигляді синтезованого голосу для сприйняття користувачами Internet на слух.
Третя підсистема – це блок текстового відображення звукової інформації, який дозволятиме адміністраторам Сервісу, відповідно до прав доступу, публікувати стенограми матеріалів підрозділу веб-порталу ДФС «Медіа-центр-Відеогалерея». 

Відкрито рахунки для зарахування надходжень до об’єднаних територіальних громад

Державна фіскальна служба України повідомляє, що відповідно до вимог Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та у зв’язку з об’єднанням у 2016 році територіальних громад сіл, селищ, міст в органах Державної казначейської служби України з 04.01.2017 відкриті рахунки для зарахування надходжень до об’єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами перших місцевих виборів, що відбулися у 2016 році. При цьому рахунки, які на сьогодні відкриті для територіальних громад сіл, селищ, міст, що увійшли до складу об’єднаних територіальних громад з 04.01.2017 закрито.
Інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Казначейства для сплати місцевих податків і зборів до об’єднаних територіальних громад, розміщена на веб-порталі ДФС в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sts.gov.ua/byudjetni-rahunki).

Надія Веселова: Ми зацікавлені у конструктивному співробітництві як з колегами-журналістами, так і з представниками бізнес-спільноти

Протягом січня-грудня 2016 року управлінням інформаційної політики ДФС надано відповіді на 517 запитів представників мас-медіа, які стосувалися різних аспектів діяльності фіскальної служби. Про це повідомила начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби ДФС Надія Веселова.
«Розуміючи специфіку роботи сучасних мас-медіа та темпи розвитку інформаційного простору, протягом 2016 року ми були зорієнтовані на відкритості, оперативності та співробітництві з представниками ЗМІ. Кожний інформаційний запит, надісланий до прес-служби, оперативно спрямовувався до наших профільних департаментів для підготовки вичерпної відповіді журналістам. Отже реалізація інформаційної політики ДФС – це командна робота», – розповіла Надія Веселова.
У той же час на сторінках веб-порталу щоденно публікується інформація щодо діяльності фіскальної служби. Так, протягом минулого року було розміщено понад 2 тис. таких матеріалів.
«Ми намагаємося працювати на упередження, саме тому, аналізуючи медіа-простір, готуємо публікації на актуальні питання, які цікавлять суспільство, роз’яснюємо законодавчі зміни, розповідаємо про наші новації представникам бізнесу та громадськості», – зазначила Надія Веселова.
Так, протягом січня-грудня 2016 року було проведено 235 заходів за участі ЗМІ. Це не тільки прес-конференція та брифінги. Представники мас-медіа залучались до робочих зустрічей з бізнесом та галузевими асоціаціями, під час яких могли наживо почути та побачити зацікавленість обох сторін знайти компроміс та шляхи вирішення проблемних питань.
Крім того, в стінах ДФС протягом 2016 року проведено понад 70 зустрічей керівників та фахівців ДФС із представниками інститутів громадянського суспільства та бізнес-спільноти. Також проведено 5 засідань Громадської ради при ДФС, під час яких обговорювалися законодавчі новації, актуальні питання ведення бізнесу та готувалися пропозиції щодо законодавчих змін. 
Для вчасного та якісного інформування платників про зміни законодавства організовано та проведено 11 семінарів, в яких взяли участь понад 1900 платників податків, проведено 21 «гарячу» телефонну лінію. За вказаний період на веб-порталі було розміщено 100 матеріалів з питань застосування норм податкового, митного законодавства та єдиного внеску.
«Корисним ресурсом пошуку інформації для наших користувачів є веб-портал, на якому розміщена не лише повна інформація про діяльність фіскальної служби, але й функціонує значна кількість електронних сервісів, які значно спрощують роботу платникам податків», – підкреслила Надія Веселова.
Так, протягом минулого року на Інтернет-ресурсі розміщено 8 642 матеріали, з яких 6753 інформаційних матеріали, 128 нормативно-правових актів, 60 проектів регуляторних актів, 28 звітів про відстеження результативності регуляторних актів та 123 листи.
«Ми і надалі працюватимемо в оперативному режимі для всіх наших колег-журналістів та в режимі відкритості та конструктивного діалогу з представниками бізнесу та громадськості, щоб спільно формувати позитивний імідж фіскальної служби у суспільстві», – наголосила Надія Веселова.  

Електронна система «Єдине вікно»

Механізм «Єдине вікно» здійснює взаємодію митниць, всіх контролюючих органів (що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль товарів) і підприємств у єдиній електронній системі.
Запровадження «єдиного вікна», а, відповідно, і спрощення бюрократичних процедур, та автоматизація процесів інформаційного обміну є одним із кроків реформування української митниці.
Принципи роботи:
1) передбачається здійснення всіх видів контролю за допомогою ІТ-системи митниці;
2) підприємства готують і подають необхідні документи лише один раз в електронному вигляді;
3) час на прийняття рішення контролюючим органом щодо здійснення відповідного виду контролю при ввезені товару складає 4 робочі години.
4) новостворена інформаційна система забезпечить можливість зберігати документи і протоколи дій її користувачів протягом 1095 днів, тобто 3 роки.
З 1 серпня 2016 року ДФС завершено розробку та розгорнуто все необхідне програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна».
Це програмне забезпечення складається з трьох частин:
1) робоче місце митника. Тобто це той модуль в складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені постановою КМУ.
2) автомати, які відповідають за прийняття повідомлень від декларанта та за розсилку повідомлень за принципом «мовчазної згоди», тобто протягом 4 годин.
3) модуль для роботи суміжних служб. Це веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам суміжних служб переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення митного огляду.
Декларанти можуть подати документи як в «Єдине вікно», так і традиційним методом за старою технологією.

Податкова соціальна пільга з податку на доходи фізичних осіб у 2017 році

У зв'язку із затвердженням нових норм мінімальної заробітної плати та прожиткового рівня варто звернути увагу на умови застосування в 2017 році податкової соціальної пільги.
Податковий кодекс України визначає, що податкова соціальна пільга (ПСП) надається в розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку за умови, що місячний розмір доходу у вигляді заробітної плати такого платника податку не перевищує граничну суму для застосування пільги.
На основі значення прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного податкового року податкова соціальна пільга (ПСП) у 2017 році надається, якщо розмір заробітної плати не перевищуватиме 2240 грн. (1600*1,4).
Разом з тим, для осіб, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років, для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) або опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років та для осіб, які утримують дитину-інваліда (дітей-інвалідів) віком до 18 років - граничний дохід, що дає право на пільгу, визначається як добуток граничного розміру доходу для застосування ПСП і відповідної кількості дітей. Розмір звичайної соціальної пільги (100%) – 800 гривень (50 відс. від 1600 грн.), підвищеної ПСП (150%) – 1200 грн., підвищеної ПСП (200%) – 1600 грн.

Про отримання ЕЦП на відповідальну особу при тимчасово відсутньому керівнику

Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, визначено текст примірного договору про визнання електронних документів (далі – Договір).
Так зазначений Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), цей Договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
При надсиланні Договору в електронному вигляді, на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим – ЕЦП керівника, третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).
ДФС запроваджено електронний сервіс управління ЕЦП, що надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні про реєстрацію електронного цифрового підпису (далі – Повідомлення) (код форми J(F) 1391102) може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.
До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб. Сформоване Повідомлення обов’язково підписується ЕЦП керівника, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.

Готівка: головне - вчасно оприбуткувати

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що останнім часом почастішали випадки порушення дотримання касової дисципліни щодо своєчасності оприбуткування виручки.
Зокрема, відповідно до п. 2.6  Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або використанням розрахункової книжки (далі – РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Тобто щоденно суб’єкт господарювання повинен оприбутковувати у КОРО виручку на підставі фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів).
Варто пам’ятати, що за несвоєчасне (через день і більше) оприбуткування передбачена штрафна санкція у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої та/або несвоєчасно оприбуткованої суми коштів відповідно до ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».